Originariamente Scritto da Sergio
Visualizza Messaggio
Sony and HP Top the List for Most Reliable Laptop Brands
SAN FRANCISCO, CA--(Marketwire - August 11, 2008) - According to a study released by SquareTrade, an independent warranty provider for consumer electronics and appliances, Sony and HP are among the most reliable laptops available on the market.
In general, laptops have more than a 1 in 5 chance of failing within the first three years of ownership, but buyers can reduce their chances of ending up with broken devices by seeking out the more reliable brands and avoiding those that tend to fail more often.
"Our data shows that Sony and HP perform the best over time. They tend to have fewer issues than other brands," says Devin Thomas, Program Manager at SquareTrade. The two brands have failure rates that are about 26 percent less than the other brands combined.
At the bottom of the list were the brands Gateway, Apple, and Acer, with failure rates about 10-15 percent higher than average. Also included in the study were brands like Toshiba, Dell, and IBM.
"Of course, a savvy consumer will choose which laptop to buy based on a combination of reliability, features and price," notes Thomas. "It's important that your laptop be reliable, but you don't want to sacrifice the rest of the package in the process."
About SquareTrade
Founded in 1999, SquareTrade makes warranties that make sense. With lower prices (40% less on average than retail warranties), a no-pressure way to buy online, and no-hassle 5-day service guarantee, SquareTrade is the smart choice for warranty coverage. Buy your item anywhere -- online or in a store -- then get a better warranty directly from SquareTrade | Great Warranty Deals on Laptops, TVs, iPods & More or call 877-WARRANTY. SquareTrade is the only service consistently rated 5 of 5 by consumers. Privately held, SquareTrade is headquartered in San Francisco. For more information, go to SquareTrade | Great Warranty Deals on Laptops, TVs, iPods & More
ARI OPS !!!
"I Macbook Pro tornano a mostrare il fianco, ancora una volta per problemi di grafica. Questa volta il problema sarebbe nel sistema di raffreddamento, e la soluzione un portatile rumoroso."
Ci risiamo. Speravamo che i problemi grafici dei MacBook Pro fossero un ricordo del passato, e invece il modello da 17" sembra riproporre le vecchie storie, come confermano gli utenti del forum ufficiale.
A schermo compaiono linee verticali, artefatti e aberrazioni cromatiche, che fanno la loro comparsa quando il sistema, che conta su una scheda grafica GeForce 9600M, è sotto carico elevato. Finora sembra che Apple abbia già riconosciuto il problema ad alcuni utenti, procedendo alla sostituzione della macchina.
A quanto pare di dovrà dare ragione a The Inquirer, che aveva previsto che i nuovi chip grafici avrebbe avuto gli stessi problemi di quelli vecchi, legati alla qualità costruttiva del prodotto, in particolare ai materiali usati per le saldature. O forse no?
Nvidia aveva rigettato le prime accuse con determinazione, e ora punta il dito contro il sistema di raffreddamento del notebook, che porta ad un surriscaldamento della GPU. La colpa, quindi, stavolta sarebbe di Apple, un'ipotesi che sarebbe confermata da alcuni utenti, che hanno forzato la ventola del portatile a 3000 rpm, risolvendo temporaneamente il problema.
Non si può considerare una soluzione, ma al massimo un'operazione diagnostica. Un aggiornamento del firmware potrebbe risolvere il problema, proprio intervenendo sulla ventola, ma a questo punto ci si ritroverebbe con un notebook che fa il rumore di uno scooter elaborato, e che è costato più o meno lo stesso.
Commenta