eccesso proteico....il fegato regolatore sigh

Collapse
X

• Filter
  • Ora
  • Show
Clear All
new posts
  • **ACHILLES**82**
    Bodyweb Senior
    • Oct 2005
    • 5326
    • 133
    • 122
    • maryland
    • Send PM

eccesso proteico....il fegato regolatore sigh

Adaptation of body protein metabolism in adult and aging man.
    USDA Human Nutrition Research Centre on Aging, Tufts University, Boston, Massachusetts USA.
    Aging causes a selective loss in lean body mass, muscle being most extensively eroded. This presentation is an analysis of the consequences of this age-related loss for protein and amino acid metabolism. The use of stable isotopes allows us to measure the dynamics of protein metabolism in the intact human subject, while the output of 3-methylhistidine permits estimates of muscle turnover to be made which show a smaller reduction in body protein turnover per kg body weight in elderly subjects. This is due to the reduced contribution by muscle protein turnover, which decreases from 30 per cent of total body protein turnover in the young adult to 20 per cent in the elderly, and can be entirely accounted for by the reduced mass of muscle, the rate of turnover per unit muscle weight being unchanged. The consequences of the changing proportions of major tissues with age has been examined for its impact on amino acid metabolism. The interaction of various organs in order to ensure metabolism of different amino acids is described. After a meal containing abundant protein, the liver selectively degraded the excess of most essential amino acids, while allowing the three branched-chain essential amino acids to pass through, so that in consequence they account for more than 50 per cent of the amino acid outflow from the splanchnic area. During this period of absorption muscle takes up amino acids, over 70 per cent being the branched-chain amino acids where they are catabolised, the nitrogen becoming available for formation of non-essential amino acids for muscle protein synthesis. The release of large amounts of glutamine from muscle is dependent on branched-chain amino acid degradation, whereas the relaese of large amounts of alanine is regulated by availability of pyruvate from glucose. The study of amino acid metabolism in elderly compared with young adults and its relationship to the declining mass of muscle with age is still in its initial stages. Metabolism of glycine at different levels of protein intake fails to demonstrate any significant effects of aging on metabolism of this amino acid. On the other hand, the flux of leucine shows a significant reduction in fasting elderly female subjects. This observation should be followed up by studying leucine kinetics following a meal of meat, in order to determine whether the reduced mass of muscle in the elderly will restrict the capacity to metabolise branched-chain amino acids. It has been concluded that the extensive age-related change in muscle mass should be explored for its impact on the nutritional requirements for branched-chain amino acids, their metabolism in health and disease, and their therapeutic uses at different ages.

Teoricamente un eccesso proteico formato da bcaa può risultare anabolico mentre un eccesso proteico indiscriminato è inutile perchè il fegato riequilibra il tutto

In soldoni molti usano ampiamente bcaa e glutammina......ma probabilmente eccessi di glutammina vengono vanificati dal fegato a differenza dei bcaa che in eccesso passano salvi dal fegato

ps: avete studi seri sulla glutammina ????
  • **ACHILLES**82**
    Bodyweb Senior
    • Oct 2005
    • 5326
    • 133
    • 122
    • maryland
    • Send PM

ove creatina e bcaa sembrano avere un riscontro scientifico la glutammina sembra avere effetti solo su sport da durata come maratone ma sul sistema immunitario........

Commenta

• **ACHILLES**82**
      Bodyweb Senior
      • Oct 2005
      • 5326
      • 133
      • 122
      • maryland
      • Send PM

Intravenous glutamine does not stimulate mixed muscle protein synthesis in healthy young men and women.Exercise and Nutrition Program, Pennington Biomedical Research Center, Baton Rouge, LA, USA.
      We investigated the effects of a glutamine-supplemented amino acid mixture on vastus lateralis muscle protein synthesis rate in healthy young men and women. Three men and 3 women (27.8 +/- 2.0 yr, 22.2 +/- 1.0 body mass index [BMI], 56.1 +/- 4.5 kg lean body mass [LBM]) received a 14-hour primed, constant intravenous infusion of L[1-13C]leucine to evaluate the fractional rate of mixed muscle protein synthesis. In addition to tracer administration, a clinically relevant amino acid mixture supplemented with either glutamine or glycine in amounts isonitrogenous to glutamine, was infused. Amino acid mixtures were infused on separate occasions in random order at a rate of 0.04 g/kg/h (glutamine at approximately 0.01 g/kg/h) with at least 2 weeks between treatment. For 2 days before and on the day of an infusion, dietary intake was controlled so that each subject received 1.5 g protein/kg/d. Compared with our previous report in the postabsorptive state, amino acid infusion increased the fractional rate of mixed muscle protein synthesis by 48% (P < .05); however, the addition of glutamine to the amino acid mixture did not further elevate muscle protein synthesis rate (ie, 0.071% +/- 0.008%/h for amino acids + glutamine v 0.060% +/- 0.008%/h for amino acids + glycine; P = .316). Plasma glutamine concentrations were higher (P < .05) during the glutamine-supplemented infusion, but free intramuscular glutamine levels were not increased (P = .363). Both plasma and free intramuscular glycine levels were increased when extra glycine was included in the infused amino acid mixture (both P < .0001). We conclude that intravenous infusion of amino acids increases the fractional rate of mixed muscle protein synthesis, but addition of glutamine to the amino acid mixture does not further stimulate muscle protein synthesis rate in healthy young men and women.
      PMID: 11145116 [PubMed - indexed for MEDLINE]

ps:esistonoinvece studi che dimostrano che i bcaa aggiunti aumentano la sintesi proteica proprio perche probabilmente bypassano il fegato

Commenta

• **ACHILLES**82**
        Bodyweb Senior
        • Oct 2005
        • 5326
        • 133
        • 122
        • maryland
        • Send PM

Stress hormone and amino acid infusion in healthy volunteers: short-term effects on protein synthesis and amino acid metabolism in skeletal muscle.
        Wenner-Gren Institute for Experimental Biology, University of Stockholm, Sweden.
        To study the immediate effects of stress hormones and intravenous amino acid support, healthy male volunteers were administered a stress-hormone infusion including epinephrine, cortisol, and glucagon either alone (Triple, n = 8) or combined with a balanced glutamine-free amino acid solution (Triple AA, n = 8) over a period of 6 hours. The amino acid infusion was started 2 hours after the hormone infusion. A third group (AA, n = 8) received the balanced amino acid solution alone. After 6 hours of the stress-hormone infusion, a decrease was observed in skeletal muscle protein synthesis as measured by the size distribution and concentration of ribosomes. The decrease was prevented by an infusion of the balanced amino acid solution. Following the triple-hormone infusion, a decrease was noted in the content of the total free amino acids in both muscle and plasma. After including amino acids in the infusion solution, the significant decrease in muscle glutamine caused by the triple hormones was not seen. Plasma cortisol, insulin, and glucose increased in response to the triple-hormone infusion alone or in combination with amino acids. In summary, the results show that the signs of muscle protein catabolism elicited by administration of stress hormones can be attenuated by simultaneous administration of a conventional amino acid solution, although it does not contain glutamine.

PS:glutamina+amino o amino dopo ormoni catabolici somministrati nessuna differenza

Commenta

• **ACHILLES**82**
          Bodyweb Senior
          • Oct 2005
          • 5326
          • 133
          • 122
          • maryland
          • Send PM

Amino acid infusion increases the sensitivity of muscle protein synthesis in vivo to insulin. Effect of branched-chain amino acids.
          Rowett Research Institute, Bucksburn, Aberdeen, U.K.
          Rates of muscle protein synthesis were measured in vivo in tissues of post-absorptive young rats that were given intravenous infusions of various combinations of insulin and amino acids. In the absence of amino acid infusion, there was a steady rise in muscle protein synthesis with plasma insulin concentration up to 158 mu units/ml, but when a complete amino acids mixtures was included maximal rates were obtained at 20 mu units/ml. The effect of the complete mixture could be reproduced by a mixture of essential amino acids or of branched-chain amino acids, but not by a non-essential mixture, alanine, methionine or glutamine. It is concluded that amino acids, particularly the branched-chain ones, increase the sensitivity of muscle protein synthesis to insulin.

ps:altro studio pro bcaa e senza nulla di fatto sulla glutamina

Commenta

• **ACHILLES**82**
            Bodyweb Senior
            • Oct 2005
            • 5326
            • 133
            • 122
            • maryland
            • Send PM

Gli studi sull efficacia dei bcaa sulla sintesi proteica non li cito nemmeno ce ne sono tantissimi......

La glutammina invece funziona solo in alcuni casi particolari di operazioni chirurgiche o casi di patologie....e tra l altro non sempre......

Commenta

• bboy18
              • 0
              • 0
              • Send PM

Originariamente Scritto da alexguzz
              Achille, te la posso fare io una domanda?
              Ma ogni tanto trombi?

Ottimo achille, spero che ti dia risposta gente come eagle ecc.

Commenta

• Bicipes
                Il drugo
                • May 2006
                • 5058
                • 589
                • 587
                • A casa mia
                • Send PM

Originariamente Scritto da **ACHILLES**82** Visualizza Messaggio
                Gli studi sull efficacia dei bcaa sulla sintesi proteica non li cito nemmeno ce ne sono tantissimi......

La glutammina invece funziona solo in alcuni casi particolari di operazioni chirurgiche o casi di patologie....e tra l altro non sempre......
                Achilles invece gli aminoacidi totali in peptidi nn potrebbero essere anche un ottima scelta?
                Ai degli studi a riguardo?
                Mi viene questo dubbio perchè nella mia palestra i BCAA vengono ritenuti obsoleti e per questo sostituiti da aminoacidi complessi?!?

P.s. il mio istruttore è molto competente è per questo nn credo dica cazzate.....

"Folleggiammo alquanto con altri viaggiatori della notte da autentici sbarazzini della strada. Poi decidemmo che era ora di eseguire il numero "Visita a sorpresa": un po' di vita, qualche risata..e una scorpacciata di ultraviolenza."

Commenta

• bboy18
                  • 0
                  • 0
                  • Send PM

Originariamente Scritto da Bicipes Visualizza Messaggio
                  Achilles invece gli aminoacidi totali in peptidi nn potrebbero essere anche un ottima scelta?
                  Mi viene questo dubbio perchè nella mia palestra i BCAA vengono ritenuti obsoleti e per questo sostituiti da aminoacidi complessi?!?

P.s. il mio istruttore è molto competente è per questo nn credo dica cazzate.....
                  invece di iniziare a dire cos'e' meglio e cos'e' peggio cerchiamo di tenere in linea il 3d con l'argomento .. eh?

Commenta

• ghiacciolo
                    Bodyweb Advanced
                    • Mar 2004
                    • 1610
                    • 45
                    • 19
                    • Send PM

Originariamente Scritto da **ACHILLES**82** Visualizza Messaggio
                    ..............la glutammina sembra avere effetti solo su sport da durata come maratone ma sul sistema immunitario........
                    Appunto, proprio gli effetti che avevo riscontrato in concreto nell'assumerla...
                    A mio avviso, almeno per quello che ho visto, non è un integratore fondamentale come tanti dicono....anzi, tutt'altro, lo ripeuto assolutamente non indispensabile...almeno per il BB

Commenta

• **ACHILLES**82**
                      Bodyweb Senior
                      • Oct 2005
                      • 5326
                      • 133
                      • 122
                      • maryland
                      • Send PM

Originariamente Scritto da ghiacciolo Visualizza Messaggio
                      Appunto, proprio gli effetti che avevo riscontrato in concreto nell'assumerla...
                      A mio avviso, almeno per quello che ho visto, non è un integratore fondamentale come tanti dicono....anzi, tutt'altro, lo ripeuto assolutamente non indispensabile...almeno per il BB
                      Gli integratori utili sono quelli che aiutano a supercompensare o aumentano la sintesi proteica......oppure ti aumentano la prestazione.....la gluta ha troppi studi contro e i bcaa troppi a favore.......

ps:alexguzz è un thread serio sull eccesso proteico e quali proteine in realtà è meglio massimizzare........

Commenta

• **ACHILLES**82**
                        Bodyweb Senior
                        • Oct 2005
                        • 5326
                        • 133
                        • 122
                        • maryland
                        • Send PM

purtroppo il problema che sottolineo in questo thread è proprio questo sembra che solo i bcaa in eccess possano avere qualche utilità.....gli altri aminoacidi invece sembrano essere fermati dal fegato e quindi tanti saluti alla sintesi proteica......

Il tuo istruttore potrebbe sbagliarsi per avere dei dati utili bisogna avere degli studi su sportivi o persone sane giovani............e su questo concordo con eagle il bb è fatto di riti pagani molto spesso idioti...........la glutamina infatti dagli studi letti sembra non avere vantaggi rilevanti rispetto ad altri aminoacidi

ps: tra l altro ho cercato come parole chiavi: protein synthesis glutamine muscle...........ho letto TUTTI gli studi.........quindi sut tutto il campione di studi analizzato non ne esiste 1 che dia qualche certezza a favore della gluta...........
                        Last edited by **ACHILLES**82**; 11-11-2006, 12:55:56.

Commenta

• tigre84
                          Bodyweb Advanced
                          • Aug 2006
                          • 1461
                          • 35
                          • 56
                          • roma
                          • Send PM

i BCAA sono obsoleti???? ma che cavolate si sentono...

i prodotti che funzionano con certezza sono quelli "standard", che hanno numerosi studi e riscontri oggettivi: quindi, su tutti, BCAA in proporzione 2:1:1 e creatina monoidrata.

il pool di amminoacidi per prima cosa ha una funzione diversa dai BCAA, ed inoltre non sono un must visto che non hanno niente di sostanzialmete diverso di normale proteine in polvere, se non per il fatto che si assimilano 10 min prima..
                          Originariamente Scritto da train hard user
                          io volevo sapere solo se lo sforzo eccessivo può causare un malore tale da provocare un decesso ma non sull'istante, il giorno dopo.

Commenta

• Bicipes
                            Il drugo
                            • May 2006
                            • 5058
                            • 589
                            • 587
                            • A casa mia
                            • Send PM

Originariamente Scritto da tigre84 Visualizza Messaggio
                            i BCAA sono obsoleti???? ma che cavolate si sentono...

i prodotti che funzionano con certezza sono quelli "standard", che hanno numerosi studi e riscontri oggettivi: quindi, su tutti, BCAA in proporzione 2:1:1 e creatina monoidrata.

il pool di amminoacidi per prima cosa ha una funzione diversa dai BCAA, ed inoltre non sono un must visto che non hanno niente di sostanzialmete diverso di normale proteine in polvere, se non per il fatto che si assimilano 10 min prima..
                            il punto è che il pool di aminoacidi, sono predigeriti e più rapidi delle semplici proteine e per questo maggiormente anabolici...
                            L'obbiettivo del BB natural è quello di restare in uno stato anabolico senza ricorrere a farmaci, quindi mi chiedo se nn sia una buona idea quelle di usare pool di amino in dosi massicce ripartiti in diversi momenti della giornata!?!

"Folleggiammo alquanto con altri viaggiatori della notte da autentici sbarazzini della strada. Poi decidemmo che era ora di eseguire il numero "Visita a sorpresa": un po' di vita, qualche risata..e una scorpacciata di ultraviolenza."

Commenta

• **ACHILLES**82**
                              Bodyweb Senior
                              • Oct 2005
                              • 5326
                              • 133
                              • 122
                              • maryland
                              • Send PM

il punto è che il pool di aminoacidi, sono predigeriti e più rapidi delle semplici proteine e per questo maggiormente anabolici...
                              L'obbiettivo del BB natural è quello di restare in uno stato anabolico senza ricorrere a farmaci, quindi mi chiedo se nn sia una buona idea quelle di usare pool di amino in dosi massicce ripartiti in diversi momenti della giornata!?!
                              La risposta è no........il pool di aminoacidi viene catabolizzato prima all interno del corpo quindi ti lascia in modalità anabolica per meno tempo........

INoltre come visto prima dosi massicce di aminoacidi generici vengono bloccate dal fegato....

L evidenza di questi studi invece mostra come bcaa e in particolar modo leucina sono gli aminoacidi piu utili al nostro scopo dato che raggiungono il muscolo.........

è un po come quando si parla della crealkalina è ottima perchè raggiunge i muscoli....

Commenta

Working...
                              X