red bull
Collapse
X
-
Ecco, anke se con un certo ritardo, qualke (altro)studio sull'argomento, per rispondere a chi ragionevolmente me ne aveva chiesti e x ki, ingiustificatamente, ha liquidato come ca**ate le mie affermazioni (tartufo', redimiti!)...ke poi tanto mie non sono, come dimostrerebbero i seguenti studi, in particolare il secondo..
Opposite actions of caffeine and creatine on muscle relaxation time in humans.
Hespel P,Op't Eijnde B,Van Leemputte M.
Exercise Physiology and Biomechanics Laboratory, Department of Kinesiology, Faculty of Physical Education and Physiotherapy, Katholieke Universiteit Leuven, Tervuursevest 101, B-3001 Leuven, Belgium.The effect of creatine and caffeine supplementation on muscle torque generation and relaxation was investigated in healthy male volunteers. Maximal torque (T(max)), contraction time (CT) from 0.25 to 0.75 of T(max), and relaxation time (RT) from 0.75 to 0.25 of T(max) were measured during an exercise test consisting of 30 intermittent contractions of musculus quadriceps (2 s stimulation, 2 s rest) that were induced by electrical stimulation. According to a double-blind randomized crossover design, subjects (n = 10) performed the exercise test before (pretest) and after (posttest) creatine supplementation (Cr, 4 x 5 g/day, 4 days), short-term caffeine intake (Caf, 5 mg x kg(-1) x day(-1), 3 days), creatine supplementation + short-term caffeine intake (Cr+Caf), acute caffeine intake (ACaf, 5 mg/kg) or placebo. Compared with placebo, Cr shortened RT by approximately 5% (P < 0.05). Conversely, Caf increased RT (+ approximately 10%, P < 0.05), in particular as RT increased because of fatigue. RT was not significantly changed by either Cr+Caf or ACaf. T(max) and CT were similar during all experimental conditions. Initial T(max) was approximately 20% of voluntary maximal isometric contraction force, which was not different between treatments. It is concluded that Caf intake (3 days) prolongs muscle RT and by this action overrides the shortening of RT due to creatine supplementation.
Caffeine counteracts the ergogenic action of muscle creatine loading.Vandenberghe K, Gillis N, Van Leemputte M, Van Hecke P, Vanstapel F, Hespel P. Faculty of Physical Education and Physiotherapy, Department of Kinesiology, Katholieke Universiteit Leuven, Belgium.This study aimed to compare the effects of oral creatine (Cr) supplementation with creatine supplementation in combination with caffeine (Cr+C) on muscle phosphocreatine (PCr) level and performance in healthy male volunteers (n = 9). Before and after 6 days of placebo, Cr (0.5 g x kg-1 x day-1), or Cr (0.5 g x kg-1 x day-1) + C (5 mg x kg-1 x day-1) supplementation, 31P-nuclear magnetic resonance spectroscopy of the gastrocnemius muscle and a maximal intermittent exercise fatigue test of the knee extensors on an isokinetic dynamometer were performed. The exercise consisted of three consecutive maximal isometric contractions and three interval series of 90, 80, and 50 maximal voluntary contractions performed with a rest interval of 2 min between the series. Muscle ATP concentration remained constant over the three experimental conditions. Cr and Cr+C increased (P < 0.05) muscle PCr concentration by 4-6%. Dynamic torque production, however, was increased by 10-23% (P < 0.05) by Cr but was not changed by Cr+C. Torque improvement during Cr was most prominent immediately after the 2-min rest between the exercise bouts. The data show that Cr supplementation elevates muscle PCr concentration and markedly improves performance during intense intermittent exercise. This ergogenic effect, however, is completely eliminated by caffeine intake.NATURAL CENT'P'CENT'...Miei disegni e quadri "ipertrofici" e seriosi, rime viulente & dementi e altro ancora...
Commenta
-
-
Originariamente Scritto da Carmineus Visualizza MessaggioEcco, anke se con un certo ritardo, qualke (altro)studio sull'argomento, per rispondere a chi ragionevolmente me ne aveva chiesti e x ki, ingiustificatamente, ha liquidato come ca**ate le mie affermazioni (tartufo', redimiti!)...ke poi tanto mie non sono, come dimostrerebbero i seguenti studi, in particolare il secondo..
Opposite actions of caffeine and creatine on muscle relaxation time in humans.
Hespel P,Op't Eijnde B,Van Leemputte M.
Exercise Physiology and Biomechanics Laboratory, Department of Kinesiology, Faculty of Physical Education and Physiotherapy, Katholieke Universiteit Leuven, Tervuursevest 101, B-3001 Leuven, Belgium.The effect of creatine and caffeine supplementation on muscle torque generation and relaxation was investigated in healthy male volunteers. Maximal torque (T(max)), contraction time (CT) from 0.25 to 0.75 of T(max), and relaxation time (RT) from 0.75 to 0.25 of T(max) were measured during an exercise test consisting of 30 intermittent contractions of musculus quadriceps (2 s stimulation, 2 s rest) that were induced by electrical stimulation. According to a double-blind randomized crossover design, subjects (n = 10) performed the exercise test before (pretest) and after (posttest) creatine supplementation (Cr, 4 x 5 g/day, 4 days), short-term caffeine intake (Caf, 5 mg x kg(-1) x day(-1), 3 days), creatine supplementation + short-term caffeine intake (Cr+Caf), acute caffeine intake (ACaf, 5 mg/kg) or placebo. Compared with placebo, Cr shortened RT by approximately 5% (P < 0.05). Conversely, Caf increased RT (+ approximately 10%, P < 0.05), in particular as RT increased because of fatigue. RT was not significantly changed by either Cr+Caf or ACaf. T(max) and CT were similar during all experimental conditions. Initial T(max) was approximately 20% of voluntary maximal isometric contraction force, which was not different between treatments. It is concluded that Caf intake (3 days) prolongs muscle RT and by this action overrides the shortening of RT due to creatine supplementation.
Originariamente Scritto da tartufone Visualizza Messaggiopropendo per la cazzata
Originariamente Scritto da Bodyteen89 Visualizza Messaggioio ne ho prese 6 lattine..
ora può sembrare una cazzata, ma su mtv fecero ( non so se lo fanno ancora)
un reality con il wrestel hulk Hogan , una spece di vita della famiglia Osbourn, cmq saltando ciò, la mattina a colazione fecero vedere che per mettere su massa prendeva una Red Bull + un uovo..
ora mi chiedo, era solo una cazzata x sponsorizzare il prodotto o può essere davvero un'abbinamento che può portare benifici?Last edited by dago85; 22-09-2006, 22:02:06.
Commenta
-
-
Originariamente Scritto da dago85 Visualizza Messaggioma tartufone era stato uno dei piu forti sostenitori di questo studio
cmq,se non ci credete parlate con ras
Commenta
-
-
A recent study specifically looked at the consequences of caffeine consumption on the physical benefit normally afforded by creatine supplementation. The study consisted of a cross over design, which simply means that the subjects were divided into either experimental (caffeine and creatine) or control (creatine alone) groups, tested after a week, switched of conditions and then retested.
Nine males participated in the study. Their ages ranged between 20 and 23 years. Initially both groups were given 0.5 grams of creatine/kilogram of body weight for six days. This amount is slightly greater than the typically prescribed loading dose. In addition, the experimental group was also given 0.005 grams of caffeine per kilogram of body weight on days 4, 5 and 6. Therefore, for the last three days of supplementation the experimental group consumed both creatine and caffeine. On the seventh day their physical performance was tested using knee extension torque measurements. This is one entire day after the last dose caffeine.
After a washout period of 3 weeks the groups were switched, such that the experimentals (caffeine and creatine) became controls (creatine alone) and visa versa. Assuming that 3 weeks was enough time to completely reverse the effects of caffeine, the experiment was repeated. In this respect the effect of caffeine could be compared in each individual.
The Result
Caffeine consumption negated the physical benefit observed in the creatine group. Surprisingly, the effect of caffeine was observed one entire day after the last dose. This finding was at first paradoxical, because caffeine, at least initially, was proposed to increased creatine absorption into skeletal muscle via its effect on extramuscular sodium.
The amount of caffeine used in this study is equivalent to 2-3 strong cups of coffee for an average sized male, or 350 mg of caffeine for a 70 kilogram (154 pound) male. One important detail might be that caffeine was administered in the form of capsules.
Interestingly, caffeine did not interfere with the rise in muscular phosphocreatine associated with creatine loading. Remember that phosphocreatine is the biologically active form of creatine found within cells. In other words, caffeine neither decreased (nor increased, as expected) creatine transport at the muscle surface. Its inhibitory effect was felt after creatine had entered the cell and converted to phophocreatine.
False Rumors
Caffeine is a diuretic, meaning that it increases the excretion of water from the body in the urine. There are rumors that caffeine counteracts creatine by interfering with muscle volumizing. This is simply a false rumor and assumes that water retention by skeletal muscle is the source of strength. Although increasing the girth (volume) of our muscles, volumizing per se has no proven effect on strength.Se continuate a fare quello che avete sempre fatto, continuerete ad ottenere quello che avete già ottenuto. (M. Colgan)
Commenta
-
-
Originariamente Scritto da max_power Visualizza MessaggioComunque, la caffeina è solo un leggerissimo diuretico. Non credo che in tal senso interferisca più di tanto con i processi di volumizzazione indotti dalla creatina.
In effetti nessuno studio è necessariamente inconfutabile ad opera di altri studi successivi condotti meglio...ma se dobbiamo ragionare in maniera scientifica e orientarci secondo le direttive e i nuovi sviluppi del sapere(come mi pare ragionevole), beh allora per ora bisogna accettare lo stato dei fatti, pur non considerandolo un dogma...per la volumizzazione,a cui ti riferisci, non ci sono dati certi, questo è comunque da dirsi...Last edited by Carmineus; 23-09-2006, 17:29:22.NATURAL CENT'P'CENT'...Miei disegni e quadri "ipertrofici" e seriosi, rime viulente & dementi e altro ancora...
Commenta
-
-
Originariamente Scritto da Carmineus Visualizza MessaggioE invece, Max, io credo prorpio ke la situazione sia molto più complessa di così...non ho idea di quale sia il meccanismo d'azione specificamente in causa (probabimente risiede in processi biochimici o di attivazione genica, trascrizionale, traduzionale o altro ancora...chissà?), ma la caffeina antagonizza gli effetti specifici della creatina sulla capacità di lavoro muscolare (e mi riferisco, ad es., a parametri come il tempo di rilassamento muscolare durante l'esercizio)...a quanto pare...
In effetti nessuno studio è necessariamente inconfutabile ad opera di altri studi successivi condotti meglio...ma se dobbiamo ragionare in maniera scientifica e orientarci secondo le direttive e i nuovi sviluppi del sapere(come mi pare ragionevole), beh allora per ora bisogna accettare lo stato dei fatti, pur non considerandolo un dogma...per la volumizzazione,a cui ti riferisci, non ci sono dati certi, questo è comunque da dirsi...
Commenta
-
-
Originariamente Scritto da tartufone Visualizza MessaggioOT: ho visto i tuoi lavori,che dire......splendidi
P.S. ho postato mie foto in photogallery, se gli date un'okkiata mi fate felice...se lo avete già fatto tnx (è pubblicità illecita?? )Last edited by Carmineus; 23-09-2006, 17:31:26.NATURAL CENT'P'CENT'...Miei disegni e quadri "ipertrofici" e seriosi, rime viulente & dementi e altro ancora...
Commenta
-
-
Originariamente Scritto da Carmineus Visualizza MessaggioMolte grazie, Tartufone!
P.S. ho postato mie foto in photogallery, se gli date un'okkiata mi fate felice...se lo avete già fatto tnx (è pubblicità illecita?? )
Commenta
-
-
Originariamente Scritto da Carmineus Visualizza MessaggioE invece, Max, io credo proprio ke la situazione sia molto più complessa di così...non ho idea di quale sia il meccanismo d'azione specificamente in causa (probabimente risiede in processi biochimici o di attivazione genica, trascrizionale, traduzionale o altro ancora...chissà?), ma la caffeina antagonizza gli effetti specifici della creatina sulla capacità di lavoro muscolare (e mi riferisco, ad es., a parametri come il tempo di rilassamento muscolare durante l'esercizio)...a quanto pare...
In effetti nessuno studio è necessariamente inconfutabile ad opera di altri studi successivi condotti meglio...ma se dobbiamo ragionare in maniera scientifica e orientarci secondo le direttive e i nuovi sviluppi del sapere(come mi pare ragionevole), beh allora per ora bisogna accettare lo stato dei fatti, pur non considerandolo un dogma...per la volumizzazione,a cui ti riferisci, non ci sono dati certi, questo è comunque da dirsi...
1) Antagonismo ai recettori dell'adenosina
2) Inibizione delle fosfodiesterasi
3) Stimolazione del rilascio di calcio dal reticolo sarcoplasmatico
Il meccanismo 3 spiega gli effetti della xantina sulla contrazione muscolare. L'aumento della quantità di calcio nella cellula provoca depolarizzazione e, attraverso meccanismi complessi, che non sto qui a spiegarti, favorisce la contrazione muscolare.Max_power, The Sicilian Rock
Commenta
-
-
comunque riguardo agli studi scientifici che spesso postiamo per sostenere le nostre tesi o screditare quelle altrui vorrei narrarvi una piccola storiella che mi avevano raccontato al liceo, che per quanto stupida o banale a me ha fatto riflettere...
c'è uno studioso, che osserva il comportamento di una pulce. in particolare studia la sua reazione agli stimoli esterni. la pulce è ammaestrata, e quando sente la parola "salta", effettivamente salta. lo studioso urla: - salta! - e la pulce salta. allora con una pinzetta le stacca una zampa. urla di nuovo: - salta! - e la pulce salta. le stacca un'altra zampa: - salta! - e la pulce con due zampe in meno salta comunque. continua così fino a quando la pulce non rimane senza zampe. a quel punto urla: - salta! - e la pulce non salta. conclusione: le pulci senza zampe diventano sorde...
ora, è ovvio che gli studi scientifici siano molto più accurati e meglio strutturati, in modo da non incorrere in questo genere di errori... ma attenzione che spesso può capitare di trarre le conclusioni sbagliate o perchè non si considerano tutte le variabili in gioco, o perchè si parte da premesse sbagliate... ciao
Commenta
-
-
Il meccanismo per cui la caffeina inibisce la creatina è ancora discusso, ma una cosa da considerare è che la quantitá di caffeina nello studio era abbastanza elevata. Si potrebbe supporre che la quantitá di caffeina sia la una variabile importante.Se continuate a fare quello che avete sempre fatto, continuerete ad ottenere quello che avete già ottenuto. (M. Colgan)
Commenta
-
-
Originariamente Scritto da Gawain Visualizza MessaggioIl meccanismo per cui la caffeina inibisce la creatina è ancora discusso, ma una cosa da considerare è che la quantitá di caffeina nello studio era abbastanza elevata. Si potrebbe supporre che la quantitá di caffeina sia la una variabile importante.Max_power, The Sicilian Rock
Commenta
-
Commenta