Arachidi

Collapse
X

• Filter
  • Ora
  • Show
Clear All
new posts
  • ct-7b
    Bodyweb Member
    • Jul 2004
    • 2006
    • 84
    • 3
    • Send PM

Originariamente Scritto da fuma-slayer Visualizza Messaggio
    % yohimbina
    la yohimbina è il principio attivo alfa agonista, la dose di 0,2mg/kg deve riguardare solo questo...
    la yohimba è la corteccia da dove si estrae la yohimbina, contiene cmq altri alcaloidi che potrebbero dare problemi a livello nervoso...io cerco la yohimbina, ma ancora nn la ho trovata...essendo illegale qui in italia...e mai capito il motivo..
    ....BROLY...

Commenta

• ct-7b
      Bodyweb Member
      • Jul 2004
      • 2006
      • 84
      • 3
      • Send PM

cmq la yohimbina nn stimola il rilascio di adrenalina e noradrenalina, ma blocca solo il loro legarsi agli alfa2, aumentando la lipolisi a riposo nei tessuto con max preponderanza di alfa2.....sotto sforzo l'uso di yohimbina ed altri alfa2 antagonisti nn si è visto aumentare la lipolisi..
      ....BROLY...

Commenta

• fuma-slayer
        Bodyweb Senior
        • Jan 2006
        • 7869
        • 220
        • 84
        • lecco....la patata
        • Send PM

Originariamente Scritto da ct-7b Visualizza Messaggio
        la yohimbina è il principio attivo alfa agonista, la dose di 0,2mg/kg deve riguardare solo questo...
        la yohimba è la corteccia da dove si estrae la yohimbina, contiene cmq altri alcaloidi che potrebbero dare problemi a livello nervoso...io cerco la yohimbina, ma ancora nn la ho trovata...essendo illegale qui in italia...e mai capito il motivo..
        si lo so..il mio dosaggio era riferito alla yohimbina (di solito la si trova titolata al 2%)

Commenta

• gianba85
          Bodyweb Advanced
          • May 2003
          • 2455
          • 30
          • 17
          • Send PM

se non mi sbaglio avervo visto(tempo fa pero')quella della ultimate nutrition

Commenta

• anubi
            Bodyweb Advanced
            • Jun 2006
            • 1541
            • 76
            • 84
            • Salerno
            • Send PM

Grazie delle risposte. E' ovvio che la cheto che ho impostato non mi fa stare in surplus calorico. Io non parlavo però di una dose massiccia di calorie.. che sò, due-tre manciate abbondanti, ecco tutto. Poi non accade tutti i giorni.. ogni tanto, quando ne "sgranocchio" qualcuna avanti alla tv
            Per adesso comunque la cheto procede bene.. Volevo però aspettare 3 settimane invece che 2 per ricaricare, che ne dite? Da una parte ho paura di catabolizzarmi troppo muscolo, dall'altra vorrei ripulirmi abbastanza velocemente per partire a settembre-ottobre, con il programma di massa, ad un livello di bf molto basso, in modo da poter sfruttare nuovamente la teoria del "conto in banca" senza il problema di essere già troppo alto di bf e quindi di non arrivare a cifre troppo alte. Insomma, mantenermi abbastabza pulito per poi darci dentro. (sempre però una massa pulita.. niente schifezze)

Commenta

• ct-7b
              Bodyweb Member
              • Jul 2004
              • 2006
              • 84
              • 3
              • Send PM

Originariamente Scritto da anubi Visualizza Messaggio
              Grazie delle risposte. E' ovvio che la cheto che ho impostato non mi fa stare in surplus calorico. Io non parlavo però di una dose massiccia di calorie.. che sò, due-tre manciate abbondanti, ecco tutto. Poi non accade tutti i giorni.. ogni tanto, quando ne "sgranocchio" qualcuna avanti alla tv
              Per adesso comunque la cheto procede bene.. Volevo però aspettare 3 settimane invece che 2 per ricaricare, che ne dite? Da una parte ho paura di catabolizzarmi troppo muscolo, dall'altra vorrei ripulirmi abbastanza velocemente per partire a settembre-ottobre, con il programma di massa, ad un livello di bf molto basso, in modo da poter sfruttare nuovamente la teoria del "conto in banca" senza il problema di essere già troppo alto di bf e quindi di non arrivare a cifre troppo alte. Insomma, mantenermi abbastabza pulito per poi darci dentro. (sempre però una massa pulita.. niente schifezze)
              3 settimane sono ottime per il totale adatamento alla ketosi.....se riesci è ottima cosa....il mio record sono 4 settimane a 0 carb a 1200 calorie/die..
              ....BROLY...

Commenta

• ct-7b
                Bodyweb Member
                • Jul 2004
                • 2006
                • 84
                • 3
                • Send PM

Originariamente Scritto da gianba85 Visualizza Messaggio
                se non mi sbaglio avervo visto(tempo fa pero')quella della ultimate nutrition
                è illegale...nn la vendono qui da noi...e se trovi lo yohimbe è titolata allo 0,2% in yohimbina...indi del tutto inutile..
                ....BROLY...

Commenta

• anubi
                  Bodyweb Advanced
                  • Jun 2006
                  • 1541
                  • 76
                  • 84
                  • Salerno
                  • Send PM

Tnx!! hehehh in passato riuscii a stare anche 3 mesi senza vedere un grammo di carbo.. catabolizzai, si, ma non molto.. però ero tiratissimo. Unico neo: ero nervosissimo, un cane rabbioso

Commenta

• anubi
                    Bodyweb Advanced
                    • Jun 2006
                    • 1541
                    • 76
                    • 84
                    • Salerno
                    • Send PM

Proverò a ricaricare dopo 3 settimane allora. Vediamo come procede..

Commenta

• fuma-slayer
                      Bodyweb Senior
                      • Jan 2006
                      • 7869
                      • 220
                      • 84
                      • lecco....la patata
                      • Send PM

Plasma catecholamine levels and lipid mobilization induced by yohimbine in obese and non-obese women.

Berlan M, Galitzky J, Riviere D, Foureau M, Tran MA, Flores R, Louvet JP, Houin G, Lafontan M.

Laboratoire de Pharmacologie Medicale et Clinique, INSERUM U-317, Faculte de Medecine, Toulouse, France.

Oral yohimbine administration (0.2 mg/kg) induced lipid mobilization (increase in plasma non-esterified fatty acids, NEFA) in fasting non-obese women (body mass index BMI = 20.2 +/- 0.5, age 35.5 +/- 2.7 years) without significant action on plasma glucose, insulin levels, heart rate or blood pressure during the time-course of the experiment (240 min). Plasma norpinephrine (but not epinephrine) concentrations were increased (100 percent) after oral yohimbine administration. Oral administration of propranolol (40 mg, 60 min before yohimbine) reduced the lipid-mobilizing action of yohimbine (70 percent) during the 60 min following its administration and then totally suppressed its effect until the end of the experimental period (180 min). In fasting obese women (BMI = 36.4 +/- 2.1, age 37 +/- 3.6 years), yohimbine provoked an increase in plasma NEFA levels which was not markedly different from that observed in non-obese subjects. It had no significant effect on plasma glucose, insulin levels, heart rate or blood pressure. Plasma norepinephrine increased in the same proportions. The lipid-mobilizing effect of yohimbine in women is mainly attributable to the increase in synaptic norepinephrine with a resultant increment in lipolysis by beta-adrenergic agonism. In the standard fasting conditions (12 hours) the blockade of the antilipolytic fat cell alpha 2-adrenoceptors seems to be a minor component of the lipomobilizing effect of yohimbine. Morever, when compared with non-obese women, the lipomobilizing effect of yohimbine is not enhanced in obese women.

PMID: 1885256 [PubMed - indexed for MEDLINE

quello che dicevi te sulla lipolisi..però parlano di aumento di NE

ce ne sono anche altri:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/q...&dopt=Abstract più dell'8% in yohimbina non ho mai trovato

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/q...&dopt=Abstract quello che dicevano sui recettori

Commenta

• ct-7b
                        Bodyweb Member
                        • Jul 2004
                        • 2006
                        • 84
                        • 3
                        • Send PM

Originariamente Scritto da fuma-slayer Visualizza Messaggio
                        Plasma catecholamine levels and lipid mobilization induced by yohimbine in obese and non-obese women.

Berlan M, Galitzky J, Riviere D, Foureau M, Tran MA, Flores R, Louvet JP, Houin G, Lafontan M.

Laboratoire de Pharmacologie Medicale et Clinique, INSERUM U-317, Faculte de Medecine, Toulouse, France.

Oral yohimbine administration (0.2 mg/kg) induced lipid mobilization (increase in plasma non-esterified fatty acids, NEFA) in fasting non-obese women (body mass index BMI = 20.2 +/- 0.5, age 35.5 +/- 2.7 years) without significant action on plasma glucose, insulin levels, heart rate or blood pressure during the time-course of the experiment (240 min). Plasma norpinephrine (but not epinephrine) concentrations were increased (100 percent) after oral yohimbine administration. Oral administration of propranolol (40 mg, 60 min before yohimbine) reduced the lipid-mobilizing action of yohimbine (70 percent) during the 60 min following its administration and then totally suppressed its effect until the end of the experimental period (180 min). In fasting obese women (BMI = 36.4 +/- 2.1, age 37 +/- 3.6 years), yohimbine provoked an increase in plasma NEFA levels which was not markedly different from that observed in non-obese subjects. It had no significant effect on plasma glucose, insulin levels, heart rate or blood pressure. Plasma norepinephrine increased in the same proportions. The lipid-mobilizing effect of yohimbine in women is mainly attributable to the increase in synaptic norepinephrine with a resultant increment in lipolysis by beta-adrenergic agonism. In the standard fasting conditions (12 hours) the blockade of the antilipolytic fat cell alpha 2-adrenoceptors seems to be a minor component of the lipomobilizing effect of yohimbine. Morever, when compared with non-obese women, the lipomobilizing effect of yohimbine is not enhanced in obese women.

PMID: 1885256 [PubMed - indexed for MEDLINE

quello che dicevi te sulla lipolisi..però parlano di aumento di NE

ce ne sono anche altri:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/q...&dopt=Abstract più dell'8% in yohimbina non ho mai trovato

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/q...&dopt=Abstract quello che dicevano sui recettori
                        THX...una cosa che ignoravo.......gli utlimin 3 studi li avevo letti, ma solo l'ultimo è di un certo interesse...
                        Last edited by ct-7b; 01-08-2006, 09:46:50.
                        ....BROLY...

Commenta

• fuma-slayer
                          Bodyweb Senior
                          • Jan 2006
                          • 7869
                          • 220
                          • 84
                          • lecco....la patata
                          • Send PM

non è proprio nuovo nuovo

Alpha 2-antagonist compounds and lipid mobilization: evidence for a lipid mobilizing effect of oral yohimbine in healthy male volunteers.

Galitzky J, Taouis M, Berlan M, Riviere D, Garrigues M, Lafontan M.

Laboratoire de Pharmacologie Clinique et Medicale, Universite Paul Sabatier, Toulouse, France.

Investigations were carried out to analyse the interactions of alpha 2-antagonists (yohimbine, idazoxan, SK & F-86,466) with human fat cell alpha 2-adrenoceptors. All the alpha 2-antagonists enhanced the lipolytic potencies of epinephrine with an order of potency: yohimbine greater than idazoxan greater than SK & F-86,466; the same order was also found in 3H-yohimbine competition studies on human fat cell membranes. The most potent agent, yohimbine, was administered orally in humans to define the conditions of appearance and the time-course of a putative lipid-mobilizing action. Oral yohimbine administration (0.2 mg kg-1) elevated plasma glycerol and non-esterified fatty acids in fasting healthy subjects without significant action on heart rate or blood pressure during the time-course of the experiment. The lipid-mobilizing action of yohimbine was reinforced during physical exercise, completely suppressed after a meal and partially blocked by administration of propranolol (0.5 mg kg-1; 60 min before yohimbine). Plasma norepinephrine concentrations were increased (40-50%) after oral yohimbine administration. The rise in plasma catecholamine concentration elicited by yohimbine was not modified by propranolol treatment. The lipid-mobilizing effect of yohimbine could be attributable to: (i) the increase in synaptic norepinephrine with a resultant increment in lipolysis by beta-adrenergic agonism; (ii) a decrease in alpha 2-adrenoceptor stimulation of human fat cell alpha 2-adrenoceptors; (iii) a blockade of presynaptic alpha 2-adrenoceptors. The use of highly selective alpha 2-antagonists will allow investigations into alpha 2-adrenoceptors, which may represent a novel locus for pharmacological intervention in lipid-mobilization strategies.(ABSTRACT TRUNCATED AT 250 WORDS)

un piccolo riassunto in tre punti ...duchaine e anche lyle proponevano l'associazione ECA+Yohimbe..

Commenta

Working...
                          X