If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Sostituire i farinacei con le patate?? cosa ne pensate?
È pressoché equivalente... alterna e non sbagli.
C'è una differenza per quanto riguarda la frazione amidacea contenuta (amilosio e amilopectina), ma non è così rilevante da un punto di vista nutrizionale.
Le patate hanno il vantaggio (rispetto al riso bianco) di apportare fibre. E nello specifico contengono una tipologia di fibre assente anche nella maggior parte dei creali integrali. Quindi, come sopra, alterna.
La contrapposizione che fai tra farinacei vs tuberi non è propriamente corretta. Anche le patate sarebbero da considerarsi farinacei... così come i legumi.
Poi c'è anche da dire che "farinaceo" è una classe di alimenti non ben definita (ricchi di amido...), mentre tubero è un termine che ha un significato ben preciso... e in ogni caso farinaceo non si oppone a tubero.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Commenta