If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Eccolo qua il punto chiave. Si ha la perdita del radicale idrossimetilico in posizione 19 dell'anello del colestano. Tale perdita porta alla ciclizzazione dell'anello A che quindi si definisce aromatico (è praticamente un anello benzenico condensato). Da qui il nome di aromatasi, che in questo caso è una 19-idrolasi, ossia un enzima che catalizza la reazione di deidrossilazione del gruppo idrossimetilico in tale posizione.
Ovviamente all'aromatizzazione fa seguito la tautomeria cheto-enolica del carbonile in posizione 3, che diventa ossidrile. Questo per forza in quanto il doppio legame del carbonile non dovrebbe esistere se il ciclo è aromatico, perchè sennò il C sarebbe pentavalente, mentre invece sappiamo che è tetravalente.
Questa è la reazione che viene nelle ovarie della donna (e nell'uomo in determinate condizioni, da tale reazione si forma appunto l'estradiolo. Un altro ormone della classe degli estrogeni è l'estrone, che si forma però non dal testosterone ma dall'androstenedione.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Commenta