If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
La pressa orizzontale spingi e si muove all'indietro tutto il tuo corpo , i piedi restano fermi dove sono ;
la pressa obliqua/verticale spingi con le gambe e stai fermo col corpo , con i piedi muovi in su e giu' il carrello.
la pressa a 45 è una catena cinetica..lavori tanti muscoli è un esercizio più di base..quella orizzontale posso qualificartela in un modo solo...fa cagare
secondo me le differenze sostanziali sono poche:immaginate di prendere una pressa orizzontale e di inclinarla,la posizione di busto e gambe è la medesima,almeno per le presse che ho avuto modo di utilizzare.
Quelle orizzontali che ho provato erano sfigate perchè avevano meno corsa.
Ma a parità di corsa cambia poco.Il vantaggio dell'inclinata è solo che avendo un sistema di carrucole svantaggioso è sufficiente meno peso per ottenere lo stesso sforzo.
Dite un pò voi...
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Commenta