If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
domanda x tutti...qual'è il metodo o gli esercizi migliori per evitare una rotazione eccessiva dei gomiti verso l'esterno e assumere una postura da orco? cioè ho natato che sto incomiciando ad assumere una posizione di questo tipo quando sono rilassato....quindi vorrei ripendere il problema in tempo.
grazie anticipatamente x le vostre risposte
Allena gli erettori della schiena! Fai le estensioni del dorso, una variante di stacco da terra ed elimina l'allenamento diretto degli addominali. Quando stai eretto prendi l'abitudine di tenere indietro le spalle, petto in fuori e mento dritto in avanti.
Fai esercizi di allungamento per tutto il cingolo scapolo-omerale. Inoltre (e qui mi malediranno) usa il preaffaticamento negli esercizi di distensione per il petto.
E poi, non dimenticare gli esercizi per i rotatori esterni, poichè spesso questo problema deriva da uno squilibrio tra rotatori esterni ed interni.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Commenta